Polityka Prywatności
§1. Administrator danych osobowych
Administratorem danych osobowych w rozumieniu art. 4 pkt 7 rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dn. 27.04.2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (RODO) jest Temi Trade Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Warszawie pod adresem ul. Puławska 77 lok. U5, 02-595 Warszawa, NIP: 5214038362, 526542320, wpisana do rejestru przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS: 0001061384, sąd rejestrowy: Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego, kapitał zakładowy: 20.000,00 zł.
Adres e-mail administratora danych: [email protected].
Administrator w myśl art. 32 ust. 1 RODO przestrzega zasady ochrony danych osobowych oraz stosuje odpowiednie środki techniczne i organizacyjne w celu zapobieżenia przypadkowego lub niezgodnego z prawem zniszczenia, utraty, modyfikacji, nieuprawnionego ujawnienia lub nieuprawnionego dostępu do danych osobowych przetwarzanych w związku z prowadzoną działalnością.
Podanie danych osobowych przez klienta jest dobrowolne, ale niezbędne w celu zawarcia umowy z administratorem danych.
Administrator przetwarza poniższe dane osobowe, które są niezbędne do świadczenia usług drogą elektroniczną oraz do zawarcia i realizacji umowy:
- imię i nazwisko;
- adres zamieszkania (dane adresowe);
- adres do korespondencji, jeżeli jest inny niż adres, o którym mowa w pkt. b.;
- adres elektroniczny (e-mail);
Dodatkowo, z uwagi na charakter świadczonych usług oraz wymogi wynikające z przepisów prawa, Administrator przetwarza następujące dane niezbędne do prawidłowej realizacji usług drogą elektroniczną oraz umowy:
- numer telefonu;
- numer Identyfikacji Podatkowej.
§2. Cel i podstawy przetwarzania danych osobowych
Administrator przetwarza dane osobowe w następujących celach:
- przygotowanie oferty handlowej w odpowiedzi na zainteresowanie klienta, co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- zawieranie i realizacja umów sprzedaży z klientami, na podstawie zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- świadczenie usług drogą elektroniczną za pośrednictwem Sklepu internetowego na podstawie zawartej umowy (art. 6 ust. 1 lit. b RODO);
- obsługa procesu reklamacyjnego na podstawie obowiązku ciążącym na administratorze danych w związku z obowiązującymi przepisami prawa (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- rachunkowych związanych z wystawianiem i przyjmowaniem dokumentów rozliczeniowych na podstawie przepisów prawa podatkowego (art. 6 ust. 1 lit. c RODO);
- archiwizacja danych dla ewentualnego ustalenia dochodzenia lub obrony przed roszczeniami lub potrzeby wykazania faktów co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit f RODO);
- kontakt telefoniczny lub za pośrednictwem poczty elektronicznej w szczególności w odpowiedzi na zapytania kierowane do administratora danych co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- przesyłanie informacji technicznych dotyczących funkcjonowania Sklepu internetowego i usług z których korzysta klient co jest prawnie uzasadnionym interesem administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f RODO);
- marketing co jest jego prawnie uzasadnionym interesem (art. 6 ust. 1 lit. f RODO) lub odbywa się na podstawie uprzednio udzielonej zgody (art. 6 ust. 1 lit. a RODO).
§3. Odbiorcy danych. Przekazywanie danych do państw trzecich
Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być podmioty współpracujące z administratorem danych gdy jest to niezbędne do realizacji umowy zawartej z osobą której dane dotyczą np. operatorzy płatności elektronicznych lub instytucje bankowe obsługujące płatności ratalne.
Odbiorcami danych osobowych przetwarzanych przez administratora danych mogą być również podwykonawcy – podmioty z których usług korzysta administrator danych przy przetwarzaniu danych np. biura rachunkowe kancelarie prawne podmioty świadczące usługi IT (w tym usługi hostingowe).
Administrator danych może być zobowiązany do udostepnienia danych osobowych na podstawie obowiązujących przepisów prawa w szczególności do udostępnienia danych osobowych uprawnionym organom lub instytucjom państwowym.
Dane osobowe w związku z wykorzystywaniem przez administratora narzędzi do analizy i śledzenia ruchu na stronie internetowej mogą zostać przekazane do podmiotu mającego siedzibę poza Europejskim Obszarem Gospodarczym np. do Google LLC lub do Meta Platforms Inc. Jako właściwy środek ochrony danych administrator danych zgodził się na standardowe klauzule umowne zgodnie z art. 46 RODO z dostawcami tych usług. Więcej informacji na ten temat jest dostępnych tutaj: https://commission.europa.eu/law/law-topic/data-protection_en.
§4. Okres przechowywania danych osobowych
Administrator danych przechowuje dane osobowe przez okres obowiązywania umowy zawartej z osobą której dane dotyczą oraz po zakończeniu jej obowiązywania w celach związanych z dochodzeniem roszczeń związanych z umową wykonania obowiązków wynikających z obowiązujących przepisów prawa ale przez czas nie dłuższy niż termin przedawnienia zgodnie z przepisami Kodeksu cywilnego.
Administrator danych przechowuje dane osobowe znajdujące się na dokumentach rozliczeniowych przez okres wskazany przepisami prawa podatkowego.
Administrator danych przechowuje dane osobowe przetwarzane w celach marketingowych przez okres lat 10 jednak nie dalej niż do momentu wycofania zgody na przetwarzanie danych lub wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania danych.
Administrator danych przechowuje dane osobowe w celach innych niż wskazane w ust. 1-3 przez okres jednego roku chyba że wcześniej wycofano zgodę na przetwarzanie danych a przetwarzanie danych nie może być kontynuowane na innej podstawie niż zgoda osoby której dane dotyczą.
§5. Uprawnienia osoby której dane dotyczą
1. Każda osoba której dane dotyczą ma prawo:
- dostępu – uzyskania od administratora potwierdzenia czy przetwarzane są jej dane osobowe. Jeżeli dane o osobie są przetwarzane jest ona uprawniona do uzyskania dostępu do nich oraz uzyskania następujących informacji: o celach przetwarzania kategoriach danych osobowych informacji o odbiorcach lub kategoriach odbiorców którym dane zostały lub zostaną ujawnione o okresie przechowywania danych lub o kryteriach ich ustalania o prawie do żądania sprostowania usunięcia lub ograniczenia przetwarzania danych osobowych przysługujących osobie której dane dotyczą oraz do wniesienia sprzeciwu wobec takiego przetwarzania (art. 15 RODO);
- do otrzymania kopii danych – uzyskania kopii danych podlegających przetwarzaniu przy czym pierwsza kopia jest bezpłatna a za kolejne kopie administrator może nałożyć opłatę w rozsądnej wysokości wynikającą z kosztów administracyjnych (art. 15 ust. 3 RODO);
- do sprostowania – żądania sprostowania dotyczących jej danych osobowych które są nieprawidłowe lub uzupełnienia niekompletnych danych (art. 16 RODO);
- do usunięcia danych – żądania usunięcia jej danych osobowych jeżeli administrator nie ma już podstawy prawnej do ich przetwarzania lub dane nie są już niezbędne do celów przetwarzania (art. 17 RODO);
- do ograniczenia przetwarzania – żądania ograniczenia przetwarzania danych osobowych (art. 18 RODO) gdy:
- osoba której dane dotyczą kwestionuje prawidłowość danych osobowych – na okres pozwalający administratorowi sprawdzić prawidłowość tych danych;
- przetwarzanie jest niezgodne z prawem a osoba której dane dotyczą sprzeciwia się ich usunięciu żądając ograniczenia ich wykorzystywania;
- administrator nie potrzebuje już tych danych ale są one potrzebne osobie której dane dotyczą do ustalenia dochodzenia lub obrony roszczeń;
- osoba której dane dotyczą wniosła sprzeciw wobec przetwarzania – do czasu stwierdzenia czy prawnie uzasadnione podstawy po stronie administratora są nadrzędne wobec podstaw sprzeciwu osoby której dane dotyczą;
- do przenoszenia danych – otrzymania w ustrukturyzowanym powszechnie używanym formacie nadającym się do odczytu maszynowego danych osobowych jej dotyczących które dostarczyła administratorowi oraz żądania przesłania tych danych innemu administratorowi jeżeli dane są przetwarzane na podstawie zgody osoby której dane dotyczą lub umowy z nią zawartej oraz jeżeli dane są przetwarzane w sposób zautomatyzowany (art. 20 RODO);
- do sprzeciwu – wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania jej danych osobowych w prawnie uzasadnionych celach administratora z przyczyn związanych z jej szczególną sytuacją w tym wobec profilowania. Wówczas administrator dokonuje oceny istnienia ważnych prawnie uzasadnionych podstaw do przetwarzania nadrzędnych wobec interesów praw i wolności osób których dane dotyczą lub podstaw do ustalenia dochodzenia lub obrony roszczeń. Jeżeli zgodnie z oceną interesy osoby której dane dotyczą będą ważniejsze od interesów administratora administrator będzie zobowiązany zaprzestać przetwarzania danych w tych celach (art. 21 RODO).
Aby skorzystać z wyżej wymienionych praw osoba której dane dotyczą powinna skontaktować się wykorzystując podane dane kontaktowe z administratorem i poinformować go z którego prawa i w jakim zakresie chce skorzystać.
Osoba której dane dotyczą ma prawo wnieść skargę do organu nadzoru którym jest Prezes Urzędu Ochrony Danych Osobowych w Warszawie.
§6. Profilowanie
Dane osobowe uzyskane przez administratora danych mogą zostać przetwarzane w sposób automatyczny – w tym w formie profilowania. Profilowanie danych osobowych dokonywane przez administratora danych polega na ocenie wybranych informacji o osobie której dane dotyczą dla celów analizy i prognozy osobistych preferencji oraz zainteresowań w szczególności dla możliwości przekazywania osobie której dane dotyczą spersonalizowanej oferty.
Automatyczne przetwarzanie danych dokonywane przez administratora danych nie rodzi dla osoby której dane dotyczą żadnych skutków prawnych. Osoba której dane dotyczą może w każdym czasie wnieść sprzeciw wobec zautomatyzowanego przetwarzania jej danych.
§7. Google Analytics
Administrator używa Google Analytics internetową usługę analityczną dostarczaną przez Google Inc. z siedzibą w USA.
Google Analytics używa plików cookie które umożliwiają analizę korzystania przez użytkownika ze strony internetowej. Informacje wytworzone przez plik cookie na temat korzystania ze strony internetowej są przekazywane i zapisywane na serwerze Google. Na zlecenie Administratora Google będzie wykorzystywał te informacje aby przeanalizować korzystanie ze strony przez użytkowników w celu przygotowania raportów na temat aktywności na stronie oraz świadczenia innych usług związanych z korzystaniem ze strony i Internetu na rzecz podmiotu zlecającego.
Dane nie będą wykorzystywane do celów identyfikacji jakiejkolwiek osoby fizycznej.
Użytkownik może uniemożliwić zapisywanie plików cookie poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki; jednak w takim wypadku nie będzie mógł korzystać z pełnej funkcjonalności strony. Ponadto użytkownicy mogą uniemożliwić gromadzenie przez Google danych wytworzonych przez pliki cookie oraz odnoszących się do ich korzystania z serwisu internetowego (łącznie z adresem IP) jak i przetwarzanie tych danych przez Google pobierając i instalując wtyczkę do przeglądarki dostępną pod następującym linkiem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=pl.
W każdym momencie użytkownik może zgłosić sprzeciw wobec gromadzenia oraz przetwarzania danych związanych z użytkowaniem strony Google poprzez pobranie oraz instalację wtyczki w przeglądarce która jest dostępna pod następującym adresem: https://tools.google.com/dlpage/gaoptout?hl=en.
§8. Piksel Facebook
Administrator korzysta z Piksel Facebook narzędzia analitycznego które pomaga mierzyć skuteczność reklam na podstawie analizy działań podejmowanych przez użytkowników w witrynie.
Administrator korzysta z narzędzia Piksel Facebook w celu kierowania do Klienta spersonalizowanych reklam w serwisie Facebook. Wiąże się to z wykorzystywaniem plików cookies firmy Facebook. Podstawę prawną dla korzystania z narzędzia Piksel Facebook przez Administratora stanowi art. 6 ust. 1 lit. f RODO.
§9. Microsoft Clarity
Administrator używa Microsoft Clarity, narzędzia analitycznego dostarczanego przez Microsoft Corporation z siedzibą w USA.
Microsoft Clarity wykorzystuje pliki cookie oraz inne technologie śledzenia, które umożliwiają analizę sposobu korzystania przez użytkownika ze strony internetowej. Informacje zbierane przez Clarity, w tym dane o nawigacji, kliknięciach oraz przewijaniu strony, są przekazywane i przechowywane na serwerach Microsoft. Na zlecenie Administratora, Microsoft analizuje te dane w celu tworzenia raportów dotyczących interakcji użytkowników z witryną oraz świadczenia innych usług związanych z analizą ruchu na stronie internetowej.
Dane te nie są wykorzystywane do identyfikacji jakiejkolwiek osoby fizycznej ani do podejmowania decyzji wpływających na użytkownika.
Użytkownik może uniemożliwić zapisywanie plików cookie poprzez odpowiednie ustawienia przeglądarki, co jednak może ograniczyć pełną funkcjonalność strony. Więcej informacji na temat Microsoft Clarity, w tym szczegóły dotyczące przetwarzania danych oraz możliwości rezygnacji z analizy, można znaleźć na stronie: https://clarity.microsoft.com.
§10. Wtyczki społecznościowe
Administrator na stronie internetowej wykorzystuje wtyczki kierujące do portali społecznościowych. Przedmiotowe wtyczki są oznaczono logo danego serwisu społecznościowego.
Dane są przesyłane do portali społecznościowych tylko wtedy, gdy użytkownik aktywnie kliknął w odpowiedni przycisk wtyczki. Po naciśnięciu w ikonę wtyczki przeglądarka internetowa rozpocznie połączenie z serwerami danego portalu społecznościowego, a użytkownik zostanie przekierowany do strony zewnętrznego dostawcy usługi, czyli właściciela danego serwisu społecznościowego, a przeglądarka internetowa użytkownika nawiąże bezpośrednie połączenie z serwerami tychże serwisów społecznościowych. Korzystanie z tych funkcji może wiązać się z wykorzystaniem zewnętrznych plików cookies. Od momentu kliknięcia w daną wtyczkę, dane osobowe są przetwarzane na danym portalu społecznościowym, a właściciel portalu społecznościowego staje się współadministratorem danych osobowych. Administrator informuje, że od momentu aktywnego kliknięcia przez w przycisk wtyczki, Administrator nie ma wpływu na charakter oraz zakres danych osobowych gromadzonych przez dany portal społecznościowy.
Dane są przesyłane niezależnie od faktu czy użytkownik posiada konto w danym portali społecznościowym lub czy jest zalogowany. W przypadku, gdy użytkownik jest zalogowany na danej platformie społecznościowej to zebrane dane osobowe będą bezpośrednio przypisane do wykorzystywanego przez niego konta (profilu).
W celu uzyskania więcej informacji na temat celu i zakresu gromadzenia danych osobowych, w tym zasad ich przetwarzania przez dostawcę danego portalu należy zapoznać się z politykami prywatności tychże dostawców.